torsdag 29 september 2011

London är alltid London.

Jag gillar London. Första gången jag besökte London var jag 15 år och det har blivit många resor efter det. Jag gillar pulsen, shoppingen, publivet och människorna. Senaste gången jag var där var tidigare i år när jag fyllde 40 och blev kidnappad av min otroligt fina familj. Hade ett par underbara dagar där och själva födelsedagen var magisk.
Själva dagen började som sig bör med...


Sen blev det mera skumpa och blommor på Harrods :)


Harrods är ett måste när du åker till London. Jag älskar deras food court, kan strosa omkring timme efter timme. Inget ställe man stressar igenom. Det finns ju allt där och det är en fröjd för ögat.


Fina blommor.


Härliga grönsaker.


Goda frukter.


Åhh jag vill handla allt...


Ta hissen högst upp, skulle du ha 40.000 SEK över finns underbara valpar till salu...


Efter Harrods blev det lunch på Harvey Nichols som också har en fantastisk Matavdelning.


Sen var det dags för den stora överraskningen... Middag på en av Gordon Ramseys krogar. Fördrinken var mycket god. Champagne och färska hallon.


Förrätten var god och huvudrätten hade alla tur med utom jag... Jag skickade ut den, den var oätlig. Ett tag var jag rädd att Mr. Ramsey själv skulle komma ut och skrika "The F-word". Han kom inte ut, jag fick välja en ny rätt. Tyvärr ville de överkompensera mig. När vi alla hade ätit upp kom de dock ut med en liten överraskning till mig.


När vi kom tillbaka till hotellet blev det mer champange och mina favorit macarones från Ladurée


Vilken dag, en av de bästa i mitt liv.

Det blev visst ett inlägg om min 40års dag, det var kanske inte riktigt meningen. Återkommer med tips om London imorgon.

Foton: privata

-Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar