onsdag 21 september 2011

Aqaba, Jordanien.

Mycket spännande land. Trevliga människor och ett av världens nya underverk, Petra. Intressant historia. Mycket god mat om man gillar arabiskt.
Hotellet där jag tillbringade min semester på var Mövenpick Tala Bay. Kan verkligen rekommendera hotellet och deras Spa, Zara Spa.


Härliga pooler, snorkling direkt vid bryggan. Mycket bra resturanger och all personal är oerhört hjälpsamma.
Ett besök på deras Spa är ett måste. Även om du inte ska göra en spabehandling, så måste du tillbringa minst en eftermiddag där. Det är så fint och avslappnande, får 5 stjärnor för upplevelsen. Men här måste jag tyvärr ge er en varning... Vad ni än gör plocka absolut inte ögonbrynen där. Det är ett halvår sen jag var där och de har fortfarande inte återhämtat sig. Annars är det tipptopp.
Är man i Jordanien så får man inte missa Petra. Man känner verkligen historiens vingslag när man vandrar igenom siqen och sedan när man ser första glimten av Petra är ren magi.





Det andra man måste göra är att åka jeep i Wadi Rum. Öken när den är som bäst.


Stannade till hos några beduiner och drack te. Se till att ha varma kläder med. På kvällen blev det iskallt och det var svårt att hålla värmen.


Åk även till döda havet och ta ett dopp, men drick inte vattnet... Så många intryck av Jordanien. Helt klart värt ett besök eller två.

Foton: Privata
-Rebecca

2 kommentarer:

  1. Åh va jobbigt det är att titta på dessa underbara semesterbilder... jag vill bara åka bort... bort bort bort.

    kram!!!

    SvaraRadera