söndag 25 september 2011

New York. Drömresan som aldrig blev av...

12 september 2001 var det meningen att jag skulle flyga till New York för en veckas semester med en vän.
Den 11 september när jag höll på att packa ihop på jobbet för att gå hem säger en kollega till mig
-Rebecca du kommer inte kunna åka till USA imorgon. Ett flyg har kört in i World Trade Center.


Jag fattade först ingenting, tänkte bara, hoppas det inte var i det tornet som baren låg där vi hade drinkbord bokat den 12 september... Vi satte på CNN och såg i direktsändning hur tvillingtornen rasade.


Min dåvarande chef sa till mig att jag inte fick åka. Det skulle jag visst, inget skulle få stoppa mig.
Minns hur jag satt och tittade på CNN hela kvällen och hur ledsen jag blev när det gick upp för mig att jag inte skulle komma iväg på resan jag längtat efter. Jag var egoistisk just där och då. Jag var i min egen besvikna bubbla. Jag tänkte inte på alla stackars anhöriga som förlorat någon de älskar, alla barn som inte skulle få se sin mamma eller pappa igen. Det gjorde jag först dagen efter. Nu 10 år senare har jag fortfarande inte kommit iväg till "The big Apple". Men någon dag ska jag dit.


Jag blev ganska knäckt över min inställda resa, kära syster och bror tog istället med mig till mitt älskade Chania, några dagar senare.



Foton: lånade från nätet.
- Rebecca

3 kommentarer:

  1. Ibland är livet lite mer ego men nu har det gått 10år så det är dags att ta en bit av äpplet. kram åsa m

    SvaraRadera
  2. Ja, jag borde väl göra en paj på äpplet=) såklart jag ska dit en dag och då får du ge mig en massa tips!
    Kram

    SvaraRadera