tisdag 27 september 2011

Singapore.

När jag jobbade på Bali var jag tvungen att lämna landet för att förnya mitt visum med jämna mellanrum. Trist att behöva åka till Singapore ett par gånger, NOT!


Det är en spännande stad som du hinner göra på 4-5 dagar enligt min mening. Bra shopping, ett China town, fint Zoo och god mat. Besvikelse var att jag hade för höga förväntningar när jag skulle dricka Singapore Sling på Raffles Hotel.


Jag kom dit och baren är supermysig med jornötsskal kastade på golvet, gamla fläktar surrandes i taket och en skön musik spelandes i bakgrunden. Gick fram till bartendern och beställde Singapore Sling, han var helt klart trött på sitt jobb och alla dessa turister som kom dit bara för en sak. Han vände sig om och tog fram redan färdiga drinkar i plastglas, det stod flera hundra glas bakom honom och det enda han gjorde var att toppa med Club Soda...


Fast såklart är det värt att dricka drinken där den uppfanns, även om man dricker godare på ex. Vassa Eggen i Stockholm.

-Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar