måndag 19 september 2011

Sagapo Hellas...

Ett land som ligger mig mycket varmt om hjärtat är Grekland. På Kreta började min reseledarkarriär. Minns fortfarande känslan när jag 1995 landade på Chanias flygplats en mycket kall kväll i mars. Jag var full av förväntningar inför det som skulle bli den första säsongen av tre i Chania. Kommer nog att bli ett par hundra inlägg om just Grekland och dess öar. Ett axplock av öarna jag besökt är
Kreta
Santorini
Lekas
Rhodos
Skiathos
Kalymnos
Karphatos
Samos
Lesbos
Poros
Hydra
Skopolos
Kefalonia
Telendos
Och självklart huvudstaden Athen.

Älskar Grekland och allt som har med Grekland att göra.






Foto: Privat

- Rebecca from my iPhone

2 kommentarer:

  1. "Change in all things is sweet."

    Redan de gamla grekerna visste.

    Livsviktigt med grekiska get-aways.

    Sagapo

    SvaraRadera
  2. Ja va vore vi utan våra Grekiska veckor varje år? Vad vore Grekland utan systrarna?!?
    Sagapo

    SvaraRadera