fredag 10 februari 2012

Goas stränder.

Dessa underbara, milslånga och mjuka stränder...
Nummer 1, alla kategorier. Mandrem MÅSTE besökas i norra Goa.


Nästan helt öde. När jag blundar kan jag nästan känna den solvarma vinden och den mjuka sanden mellan tårna.


Nummer 2 är Paolem i Södra Goa. Lite mer livlig och många backpackers.


Hyr en wakeboard och surfa på vågorna.


Eller sätt dig på närmaste beach shack med en god bok och borra ner fötterna i sanden och beställ en iskall Kingfisher.


Colva i södra Goa är nog nummer 3. Hyr en cykel och kör.


När du kommer tillbaka är det kanske dags för den underbara solnedgången


Nummer 4 är nog resten av Goas fantastiska stränder. Ex Arambol i norra.


Men den heliga kon finns överallt.


Ibland kanske lite för nära...


Candolim och Calangute i norra är också bra, men alla strandförsäljare gör iallafall mig tokig efter ett tag. Det funkar tyvärr inte med att säga imorgon. De har ett gott minne ;)
Vill du uppleva riktigt, riktigt bra stränder så åk till Goa!











Så ett tips. Hitta en bra taxichaufför som kör dig under tiden du är där. Man hittar alltid någon som man känner sig trygg med. Var beredd på att det springer en hel del lösa hundar på stränderna.


Foton: privata

- Rebecca

4 kommentarer:

  1. Flower Power and a whole lot of loving.

    Goa var/är topp 10...tror jag. Vi var iallafall där två gånger.

    Vilka sköna minnen. Ett dåligt samvete dock..bilderna till våra vänner i strandschaket med hummrarna. Hmm..

    Vi ses i resedrömmarna kära syster och bästa resesällskapet.

    SvaraRadera
  2. Vi får åka dit igen:)
    Jag säger bara dito min kära syster, undrar hur många resor vi har gjort ihop och fler blir det!

    SvaraRadera
  3. En kärleksformad utnämning till dig hos mig ;)

    SvaraRadera
  4. Tack syster yster! Kärlek ❤❤

    SvaraRadera