tisdag 20 september 2011

Pipa, Brasilien.

Ett riktigt härligt ställe är Pipa. God mat, goda drinkar och underbara stränder. Byn är superliten och charmig. Några barer och resturanger. Inte direkt mycket shopping, om du inte är på jakt efter minimala bikinis, flip-flops eller surfingbrädor. En av de bästa stränderna ligger precis nedanför Hotel Village Natureza Beach, en bit utanför Pipa. Där hittar man världens godaste grillade jätteräkor jag ätit. Stranden är världsklass, inte mycket folk och du kan säkert gå en mil längs strandkanten.





När man sitter med en god caipirinha och blickar ut över havet så ser du garanterat en delfin eller två.





Är det inte delfiner i vågorna så är det surfare man ser.





Vet inte om det var caipirinhan som gjorde att jag ställde en mycket dum fråga till en surfare som kom upp från vattnet. Frågade helt enkelt. Is it hard? Han tittade mycket frågande på mig och mina vänner bröt ihop av skratt. Det var ju inte så jag menade. Kanske var det den frågan som gjorde att han inte lämnade oss ifred resten av den dagen?





Det är många surfare i Pipa så kvällslivet är avslappnat och "laid back". Så packa inte ner din finaste stass. Det räcker med Sarong och flip-flops. Vill gärna åka tillbaka till Brasilien och Pipa någongång i framtiden.

Foton: Privata
- Rebecca


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar