fredag 27 januari 2012

Indien & Goa, del 1.

Här blandas färger, dofter, människor, djur och upplevelser i en salig blandning. Jag har varit i Goa 2 gånger och åker mer än gärna tillbaka. Här hittar du de långa öde stränderna,


den goda maten,


den iskalla ölen,


Jag har varit i Norra och Södra Goa. I södra Goa har du lyxresorten med magnifika Spa avdelningar, otroliga poolområden och vackra trädgårdar.





I norra Goa är allt lite mer laid back med övervintrande hippies,


kossor på stränderna


samt tusentals marknader.


Båda har sin charm. Kan du, så börja med en vecka i Norra och avsluta med en vecka i Södra så vips har du fått två semestrar i en:)

Något du måste packa ner i väskan när du åker är: handsprit, resorb, intimservetter och imodium. 1-dollars sedlar är alltid bra att ha.

Var beredd på att när du landar i Indien så är det sjukt mycket folk, det stinker varma sopor samt att alla vill hjälpa dig med väskan från bagagebandet. Gå inte på detta. De vill ha massa pengar som tack för hjälpen och har du inga småpengar så väntar de på att du växlar på flygplatsen. Och nej, du ska inte växla där.
Även om jag andra gången var beredd på allt detta, så slogs jag av alla människor, av stanken och likt förbannat tog de min väska...


Foton: Privata
- Rebecca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar